Decyzja była możliwa dzięki zatwierdzeniu przedstawionej do akceptacji dokumentacji i analizie wyników pierwszych lotów doświadczalnych. Testy przeprowadzono z udziałem czterech prototypów w ośrodku doświadczalnym firmy Sikorsky w West Palm Beach na Florydzie. Pierwszy lot prototyp maszyny wykonał 17 maja 2019 r. Dotychczas wspólne załogi fabryczne i wojskowe wykonały loty o łącznym czasie przekraczającym 70 godzin.
Powyższa decyzja uruchomi w ciągu najbliższych dni finansowanie zakupu pierwszych maszyn HH-60W CRH partii wstępnej.
Czytaj także: Sikorsky zdobył finansowanie na śmigłowce King Stallion
Według aktualnych planów tylko dla US Air Force zakupi 113 egzemplarzy HH-60W CRH, które pozwolą na zastąpienie obecnie eksploatowanych HH-60G Pave Hawk. Partia wstępna ma liczyć dziesięć wiropłatów, których dostawy rozpoczną się w 2021 r. HH-60W CRH bazuje konstrukcyjnie na wielozadaniowym UH-60M Black Hawk, a zastosowane w nim zmiany konstrukcyjne wynikają z potrzeb operacyjnych jednostek ratownictwa bojowego CSAR.
Program HH-60W CRH budzi dodatkowo zainteresowanie zagraniczne, poprzez procedurę FMS zapytania o te maszyny złożyło już sześciu potencjalnych) klientów. Departament Obrony potwierdził dotychczas, że jednym z nich są Zjednoczone Emiraty Arabskie.