Ogłoszenie nazwy miało miejsce podczas odbywającego się w Waszyngtonie sympozjum stowarzyszenia sił powietrznych (Air Force Association, AFA). Nazwę dla T-X ogłosili wspólnie: pełniący funkcję sekretarza sił powietrznych Matt Donovan oraz emerytowany pułkownik Charles McGee – legendarny, 99-letni pilot 332. Grupy Myśliwskiej „Tuskegee Airmen”.

Czytaj także: Boeing rozpoczyna testy nowego samolotu

Nazwa T-7A Red Hawk nawiązuje bezpośrednio do tradycji sformowanej w 1941 r. słynnej grupy myśliwskiej złożonej wyłącznie z czarnoskórych pilotów amerykańskich. Cechą charakterystyczną samolotów należących do grupy były pomalowane na czerwono ogony. Nazwa „Red Hawk” z jednej strony odnosi się do koloru czerwonego (Red). Z drugiej do pierwszych myśliwców jakie otrzymała jednostka, którymi były Curtiss P-40 Warhawk (Hawk).

""

5 września Boeing ogłosił, że prototypy T-X od czasu ich oblotu wykonały wspólnie sto lotów. Fot./Boeing

radar.rp.pl

Opracowany przez firmy Boeing i Saab T-X zwyciężył ogłoszony pod koniec 2016 r. przetarg na nowy zaawansowanego systemu szkolenia pilotów. W ramach programu ATP (Advanced Pilot Training Program) amerykańskie siły powietrzne planują zakup ok. 350 samolotów. Wraz z nimi amerykanie nabędą kilkadziesiąt symulatorów naziemnych i bazą szkoleniową.

Czytaj także: T-X wychodzi z cienia

Zwycięskie firmy – Boeing i Saab – zbudowały dwa prototypy samolotu BTX (Boeing T-X). Od lipca samoloty biorą udział w programie testów w ramach fazy rozwoju konstrukcji programu ATP.