Trzy z nich otrzymają w dodatkowe instalacje i oprzyrządowanie, aby pełnić rolę samolotów testowych na potrzeby rozwoju programu Eurofighter.
Czytaj także: Włoskie siły powietrzne odebrały ostatni samolot Eurofighter Typhoon
Zdaniem Dirka Hoke, prezesa Airbus Defence and Space, Nowy Eurofighter Tranche 4 pozostaje obecnie najnowocześniejszym samolotem bojowym budowanym w Europie. Oczekiwany okres jego eksploatacji znacznie wykracza poza rok 2060. Możliwości techniczne supermyśliwca z pewnością pozwolą także na pełną integrację z przyszłymi europejskimi statkami powietrznymi, które powstaną w ramach startującego właśnie programu Future Combat Air System (FCAS).
Niemcy wybierają europejskie skrzydła
Najnowsze niemieckie zamówienie pozwoli kontynuować produkcję Eurofighterów co najmniej do 2030 roku. To z punktu widzenia lotniczego biznesu na Kontynencie strategicznie ważne. Skrzydlaty przemysł z powodu pandemii koronawirusa przeżywa obecnie poważny kryzys. Przy produkcji eurofighterów pracuje ok. 100 tys. pracowników sektora wysokich technologii w największych krajach UE.
Czytaj także: Postępy prób Eurofightera w konfiguracji dla Kuwejtu