Problem z utrzymaniem w sprawności silników Orkanów

Okręty rakietowe typu Orkan podczas ćwiczeń Anakonda 20. Fot./Marynarka Wojenna/3. FO.

Komenda Portu Wojennego w Gdyni unieważniła postępowanie dotyczące usługi naprawy głowic sterujących silników wysokoprężnych Zwiezda M520. Stanowią napęd okrętów rakietowych typu Orkan eksploatowanych w Marynarce Wojennej.

W ramach postępowania przetargowego zamawiający poszukiwał podmiotu, który zrealizuje naprawę czterech głowic sterujących do wymienionych silników. Powodem unieważnienia jest fakt, że przesłane oferty przewyższały zaplanowany budżet. Oznacza to, że jedne z najbardziej wartościowych okrętów Marynarki Wojennej mogą mieć wkrótce problemy z poruszaniem się o własnych siłach.

Czytaj także: Kto zbuduje Magneto dla Marynarki Wojennej?

Produkowane przez rosyjską firmę JSC Zwiezda zaprojektowano w latach 70. Mają 56 cylindrów w układzie gwiazdowym i osiągają maksymalną moc 3970 kW/5160 KM. Każdy z okrętów typu Orkan jest napędzany przez trzy jednostki napędowe tego typu.

Jeszcze niedawno zakładano modernizację, która miała objąć wymianę silników na nowe produkcji zachodniej. Miało to związek z wyeksploatowaniem oryginalnych M520, kosztami remontów oraz brakiem dostępu do fabrycznych części zamiennych. Projekt został zarzucony, stąd rosnące problemy z utrzymaniu okrętów w gotowości bojowej.

Tags:

Mogą Ci się również spodobać

Ile Rosja naprawdę wydaje na zbrojenia?

Sztokholmska SIPRI opublikowała w kwietniu ranking wydatków zbrojeniowych państw świata. Najnowsze ranking największych klientów ...

Brytyjskie pociski na rosyjskich myśliwcach w służbie Indii

Siły Powietrzne Indii rozpoczną proces integracji kierowanych pocisków rakietowych „powietrze-powietrze” MBDA AIM-132 ASRAAM. Pociski ASRAAM ...

W Indiach otwarto fabrykę „kałasznikowów”

W niewielkiej miejscowości Korwa w stanie Uttar Pradesh w północnych Indiach ruszyła fabryka automatów ...