Co dalej z remontem Kapra?

Okręt patrolowy Kaper-1 (SG-311). Fot./MOSG.

Morski Oddział Straży Granicznej poinformował o szczegółach przetargu dotyczącego wyboru stoczni, która ma przeprowadzić pośredni remont dokowy jednostki patrolowej Kaper-1 (SG-311), należącej do typu SKS 40.

Postępowanie uruchomiono na początku września bieżącego roku, a na jego realizację przewidziano budżet w wysokości 300 tys. zł brutto. Ostatecznie do rywalizacji przystąpiły cztery podmioty, ale oferty wszystkich przekraczają zakładany budżet.

Czytaj także: Straż Graniczna szuka dostawców nowych patrolowców

Najtańszą ofertę (619 tys. zł) złożyła Baltic Engineering z Gdańska. Kolejne pochodzą od Gdańskiej Stoczni Remontowa (1,1 mln zł) oraz ZRUO z Gdyni (860 tys. zł). Najdroższą przedstawiła NET Marine – Marine Power Service ze Szczecina (1,9 mln zł). Taka wycena prac może oznaczać, że postępowanie zostanie unieważnione.

Obecnie Morski Oddział Straży Granicznej eksploatuje dwa patrolowce typu SKS 40, które weszły do służby w 1991 i 1992 r. Dodatkowo prowadzi postępowanie przetargowe dotyczące budowy nowej jednostki pływającej, co powinno docelowo zainicjować proces wymiany pełnomorskich patrolowców tej formacji.

Czytaj także: Jedna oferta w przetargu na patrolowiec dla MOSG

Tags:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe okrętowe pociski przeciwlotnicze bliżej seryjnej produkcji

Raytheon podpisał kontrakt w sprawie kontynuacji procesu uruchomienia produkcji seryjnej okrętowych kierowanych pocisków przeciwlotniczych ...

Bardzo mocno przykładamy się do targów w Kielcach

To oczywiście wydarzenie dla nas sztandarowe, najważniejsze. Do Kielc przyjeżdżają najbardziej istotni partnerzy na ...

Rosja: atomowa torpeda za dwa lata

Ministerstwo obrony poinformowało, że tyle zajmie pełny cykl testów „atomowego podwodnego drona” o nazwie ...