Umowa ma maksymalną wartość 3,2 mld dol., ale w momencie jego podpisania uruchomiono transzę w wysokości 93 mln. Finansowanie budowy zostało zapoczątkowane w kwietniu 2020 r. – dotychczas budżet federalny wydał na budowę okrętu 447 mln dolarów (w trzech osobnych transzach). Uruchomienie procesu palenia blach, co inicjuje budowę, zostało zaplanowane w grudniu tego roku. Prace są realizowane w Pascagouli w stanie Missisipi.

LHA 9 to czwarty okręt typu America, który ma trafić pod banderę US Navy. Podobnie jak budowany obecnie w stoczni w Pascaguoli przyszły USS Bougainville (LHA 8), będzie reprezentować wersję Flight I. Różnicą w stosunku do pierwszych dwóch jednostek jest przeprojektowanie kadłuba w celu wygospodarowania przestrzeni na kadłubowy dok dla środków amfibijnych. Obecnie w US Navy służą dwa pierwsze okręty tego typu, które reprezentują wersję Flight 0 ‒ USS America (LHA 6) i USS Tripoli (LHA 7).

Według długofalowych planów, US Navy zamówi przynajmniej 11 okrętów tego typu. Pozwolą na zastąpienie obecnie eksploatowanych ośmiu śmigłowcowców desantowych typu Wasp (wcielone w latach 1989-2009), a także pozwolą na rozbudowę potencjału amfibijnego US Marine Corps.