Jest to pierwszy wiropłat tej wersji, która jest produkowana w, należących do amerykańskiego potentata, Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu.

Zgodnie z komunikatem, śmigłowiec kolejne miesiące spędzi na ziemi – ma przejść przebudowę do standardu ratowniczo-gaśniczej wersji S-70 Firehawk. Dołączy do dwóch, pochodzących z demobilu US Army, śmigłowców UH-60 Black Hawk oraz pojedynczych Airbus H145 i Sikorsky S-64 Skycrane tego użytkownika.

Dostarczony S-70M został wyprodukowany w Mielcu w 2020 r. We wrześniu ubiegłego roku trafił do ośrodka doświadczalnego firmy Sikorsky w West Palm Beach na Florydzie, gdzie rozpoczęto proces jego certyfikacji. Już wówczas producent informował, że egzemplarz ten został sprzedany jednemu z cywilnych operatorów w Stanach Zjednoczonych. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych umów, przebudową do konfiguracji Firehawk zajmą się zakłady United Rotorcraft. Tym samym San Diego Gas & Electirc Company stały się kolejnym użytkownikiem śmigłowców S-70 Firehawk w Stanach Zjednoczonych. Dotychczas zostały zakupione przez: miasto San Diego, hrabstwo Los Angeles i władze stanowe Kalifornii oraz Kolorado. We wrześniu tego roku Lockheed Martin poinformował, że United Rotorcraft dostarczy pięć kolejnych Firehawków (jeden dla Kolorado). Nie jest wykluczone, że przynajmniej część z nich trafi do operatorów poza Stanami Zjednoczonymi (wśród potencjalnych użytkowników wymienia się Kanadę).

S-70M Black Hawk mają być oferowane klientom, którzy nie wymagają certyfikacji wojskowej. Mogą być wykorzystane do: zastosowań rolniczych (opryski, zwalczanie szkodników, kontrola zwierząt), aerofotogrametrycznych, patrolowych (rurociągi, linie energetyczne), transportu ładunków na podwieszeniu zewnętrznym czy zwalczania pożarów. Poza San Diego Gas & Electric Company, dwanaście maszyn trafi do Rumunii, w listopadzie tego roku bukaresztańskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych podpisało umowę ramową określającą zasady dostaw wiropłatów w konfiguracji poszukiwawczo-ratowniczej.

Dotychczas Polskie Zakłady Lotnicze sprzedały na rynkach globalnych ok. 90 śmigłowców S-70 Black Hawk. Być może do końca roku powyższa liczba przekroczy sto – ma to związek z decyzjami podjętymi w Polsce i na Filipinach o kontynuacji zamówień na potrzeby sił zbrojnych.