Czytaj także: Sikorsky zdobył finansowanie na śmigłowce King Stallion
W grudniu 2018 r. V-280 po raz pierwszy wzbił się w powietrze. Pierwszy loty poziomy wykonał 26 kwietnia 2018 r., natomiast 25 stycznia 2019 r. pierwszy lot w trybie samolotowym. SB>1 po raz pierwszy wzniósł się w powietrze 21 marca 2019 r. Latem loty testowe zawieszono z powodu problemów z dwoma współosiowymi wirnikami głównymi. Wznowiono je dopiero pod koniec września 2019 r.
16 marca br. US Army poinformowała o rozpoczęciu kolejnego etapu programu FLRAA. Jest to etap tzw. demonstracji porównawczej i redukcji ryzyka (CDRR – Competitive Demonstration and Risk Reduction). Do postępowania ponownie zakwalifikował się zespół Sikorsky-Boeing, który otrzymał kontrakt w wysokości 97 milionów dolarów. Zakwalifikowała się również firma Bell, która otrzymała kontrakt w wysokości 84 mln dolarów. Środki te obydwaj oferenci mają przeznaczyć na dopracowanie swoich prototypów oraz zastosowanych technologii. Jest to etap, w którym producenci mają przekształcić zaprezentowane na etapie JMR-TD koncepcje w funkcjonalne systemy wojskowe. Jest to również moment w którym US Army ma otrzymać konkretne informacje na temat kosztów opracowania, budowy, wyposażenia i wdrażania do służby nowej platformy. Etap CDRR programu ma potrwać dwa lata.
21 marca 2019 r. po raz pierwszy wzbił się w powietrze śmigłowiec z napędem mieszanym Sikorsky-Boeing SB>1 Defiant. Fot./Sikorsky.
Foto: radar.rp.pl
W 2022 r. US Army ma wyłonić zwycięzcę w programie FLRAA. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze nowe statki powietrzne mają zacząć wchodzić na uzbrojenie jednostek armii Stanów Zjednoczonych około 2030 r. Zarówno armia jak i producenci podkreślają, że SB>1 jak i V-280 nie są prototypami statków powietrznych przeznaczonych do programu FLRAA, a tylko demonstratorami technologii. Można się jednak spodziewać, że finalne prototypy zostaną opracowane na ich podstawie.
Czytaj także: Nowy Bell dla Policji na Mikołajki