Nowa modyfikacja sprawi, że F-35 będą znacznie bezpieczniejsze

Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych (USAF) rozpoczęły instalację we flocie samolotów myśliwskich F-35A automatycznego systemu unikania kolizji z ziemią – Auto-GCAS (Automatic Ground Collision Avoidance System). Proces ten rozpoczęto o siedem lat wcześniej niż pierwotnie zakładano.

Publikacja: 06.08.2019 11:55

Samolot myśliwski F-35A z dywizjonu testowego 461st FTS podczas lotu nad kalifornijską bazą Edwards

Samolot myśliwski F-35A z dywizjonu testowego 461st FTS podczas lotu nad kalifornijską bazą Edwards AFB. Fot./Lockheed Martin

Foto: Samolot myśliwski F-35A z dywizjonu testowego 461st FTS podczas lotu nad kalifornijską bazą Edwards AFB. Fot./Lockheed Martin

System Auto-GCAS, w pierwszej kolejności, zaczęły otrzymywać F-35A dywizjonów myśliwskich: 4th FS, 34th FS oraz 58th FS. Dwie pierwsze jednostki należą do skrzydła myśliwskiego 388th FW stacjonującego w bazie Hill AFB w stanie Utah. 58th FS należy do stacjonującego w bazie Eglin AFB na Florydzie skrzydła myśliwskiego 33rd FW/OG. Obydwa skrzydła myśliwskie instalują system wykorzystując własne zaplecze techniczne.

Czytaj także: Rekordowa umowa na zakup myśliwców F-35

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego