Podczas pierwszego, jeszcze załogowego lotu, UH-60A OPV wykonał zawis oraz wolny przelot z prędkością 74 km/h. W kolejnych dniach wykonano cztery (wciąż załogowe) loty z prędkością do 150 km/h.
UH-60A OPV jest egzemplarzem testowym Black Hawka, który wyposażono w aktywny system elektrycznego fly-by-wire oraz tzw. opcjonalnie-załogowy pakiet sterowania OPV.
Czytaj także: Sikorsky zdobył finansowanie na śmigłowce King Stallion
Wybór, jako platformy testowej, najstarszego modelu Black Hawka – UH-60A – nie był przypadkowy. Firma Sikorsky chciała zademonstrować na jego przykładzie, że system OPV można w relatywnie łatwy sposób zaimplementować praktycznie w każdym śmigłowcu. Jedynym wymogiem jest usunięcie systemu sterowania mechanicznego i zastąpienie go systemem fly-by-wire, co uczyniono w przypadku UH-60A OPV.
Zestaw OPV został oparty na technologii autonomicznego sterowania nazwanego MATRIX, który opracowała firma Sikorsky. W 2013 r. system MATRIX został zainstalowany w demonstratorze technologii – śmigłowcu S-76B SARA (Sikorsky Autonomy Research Aircraft). Śmigłowiec ten wykonał już ponad 300 autonomicznych lotów testowych i demonstracyjnych.