Czwórka maszyn, które zostały zamówione w grudniu 2018 roku, dotarła do Dęblina w sierpniu bieżącego roku, a proces odbiorów realizowano do końca października. W stosunku do wcześniejszych zmiany objęły m.in. zmodyfikowane wyposażenie awioniczne. Dodatkowo, w ramach umowy, koncern Leonardo miał zmodyfikować system IFF na już dostarczonych samolotach.

Zakup samolotów oraz rozbudowa infrastruktury dydaktycznej spowodowała, że 4. Skrzydło Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie wraz z Lotniczą Akademią Wojskową mogą prowadzić samodzielny proces kształcenia przyszłych pilotów wielozadaniowych samolotów bojowych 4. oraz 5. generacji. Bieliki mają stanowić ostatni etap, poprzedzony m.in. szkoleniem na turbośmigłowych samolotach PZL-130 Orlik TC-II, które w ostatnich latach przeszły proces gruntownej modernizacji siłami spółki Airbus Poland.

Polska jest jednym z rosnącej liczby klientów na samoloty rodziny Leonardo M-346. Obecnie są one eksploatowane przez Siły Powietrzne Izraela, Włoch, Polski, Kataru, Singapuru oraz Turkmenistanu. Dodatkowo są wykorzystywane przez międzynarodowy ośrodek szkolenia pilotów IFTS (International Flight Training School). Zamówienia na nie zostały także złożone przez kolejne państwa, w tym m.in. Grecję.