Powodem był brak złożonych ofert. Termin ich składania upłynął 6 października, a samo postępowanie uruchomiono 22 czerwca tego roku. Zgodnie z tradycją, dotyczącą zamówień sprzętu i usług dla JW GROM, szczegóły postępowania były utajnione – specyfikacja warunków zamówienia miała zostać udostępniona wyłącznie wykonawcom, którzy zakwalifikowaliby się do fazy składania ofert. Jedynym pewnym elementem była wartość, która miała nie przekroczyć równowartości kwoty 428 000 euro, a także czas realizacji usługi ‒ do końca 2024 r.
Obecnie Zespół Lotniczy JW GROM dysponuje czterema wielozadaniowymi śmigłowcami S-70i Black Hawk. W grudniu 2021 r. Inspektorat Uzbrojenia i, należące do korporacji Lockheed Martin, Polskie Zakłady Lotnicze z Mielca podpisały umowę dotyczącą dostawy drugiej transzy takich maszyn, także obejmującej cztery egzemplarze. Ich dostawa ma nastąpić do końca października 2024 r. Obecnie, według nieoficjalnych informacji, prowadzone są negocjacje w sprawie zamówienia trzeciej partii śmigłowców. Tym razem mowa nawet o 16 maszynach, które trafiłyby do Zespołu Lotniczego JW GROM (cztery) i 7. eskadry działań specjalnych (12). Tym samym, w przypadku drugiej z wymienionych jednostek, doszłoby do zastąpienia obecnie eksploatowanych wielozadaniowych śmigłowców Mil Mi-17.