Silniki dla CH-53K King Stallion

General Electric podpisał umowę w sprawie produkcji i dostaw kolejnej partii silników T408-GE-400 przeznaczonych dla ciężkich śmigłowców transportowych CH-53K King Stallion.

Publikacja: 05.09.2019 18:59

CH-53K King Stallion. Fot./Lockheed Martin.

CH-53K King Stallion. Fot./Lockheed Martin.

Foto: CH-53K King Stallion. Fot./Lockheed Martin.

Wrześniowy kontrakt, o wartości 143,6 mln dol., zakłada produkcję III serii wstępnej powyższych jednostek napędowych. Łącznie seria obejmie 27 silników, a także wsparcie logistyczne i pakiet części zamiennych. Termin realizacji prac ustalono na do końca 2022 r. Każdy śmigłowiec CH-53K King Stallion napędzają trzy T408-GE-400. Silnik ma moc 7500 KM.

Czytaj także: MSPO 2019: Śmigłowce Boeinga w Kielcach

Zakup silników to element programu uruchamiania produkcji seryjnej CH-53K King Stallion. W sierpniu koncern Lockheed Martin otrzymał wstępne zlecenie dotyczące rozpoczęcia prac przy IV serii wstępnej. Obecnie trwają prace montażowe przy dwunastu seryjnych płatowcach II oraz III serii.

Maszyny mają zostać dostarczone do końca 2023 roku i umożliwić rozpoczęcie działań operacyjnych przez pierwszą jednostkę US Marine Corps. Program budowy śmigłowców zakłada wyprodukowanie około 200 egzemplarzy seryjnych CH-53K King Stallion.

Lockheed Martin oferuje CH-53K King Stallion także na eksport. Wśród pierwszych (potencjalnych) klientów wymienia się Izrael oraz Republikę Federalną Niemiec.

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego