Wrześniowy kontrakt, o wartości 143,6 mln dol., zakłada produkcję III serii wstępnej powyższych jednostek napędowych. Łącznie seria obejmie 27 silników, a także wsparcie logistyczne i pakiet części zamiennych. Termin realizacji prac ustalono na do końca 2022 r. Każdy śmigłowiec CH-53K King Stallion napędzają trzy T408-GE-400. Silnik ma moc 7500 KM.
Czytaj także: MSPO 2019: Śmigłowce Boeinga w Kielcach
Zakup silników to element programu uruchamiania produkcji seryjnej CH-53K King Stallion. W sierpniu koncern Lockheed Martin otrzymał wstępne zlecenie dotyczące rozpoczęcia prac przy IV serii wstępnej. Obecnie trwają prace montażowe przy dwunastu seryjnych płatowcach II oraz III serii.
Maszyny mają zostać dostarczone do końca 2023 roku i umożliwić rozpoczęcie działań operacyjnych przez pierwszą jednostkę US Marine Corps. Program budowy śmigłowców zakłada wyprodukowanie około 200 egzemplarzy seryjnych CH-53K King Stallion.
Lockheed Martin oferuje CH-53K King Stallion także na eksport. Wśród pierwszych (potencjalnych) klientów wymienia się Izrael oraz Republikę Federalną Niemiec.