Także szkolenia personelu naziemnego zapewniają pełne zaznajomienie się ze śmigłowcem, aby po tym okresie możliwe było wprowadzenie elementów praktycznych do szkoleń wykorzystujących Interactive Virtual Maintenance Trainer Simulator (IMTS). Ten trenażer obejmuje główne części śmigłowca np. silnik, przekładnię główną itp. do wykorzystania podczas szkolenia w zakresie systemów mechanicznych, a także zawiera zestaw stacji VMT, które są przeznaczone do prowadzenia szkoleń w zakresie pozostałych systemów śmigłowca np. awioniki itp. Wszystko to umożliwia przeprowadzenie szkoleń prowadzących także do kompleksowego zapoznania się z prawidłowym stosowaniem procedur serwisowych, poszerzając wiedzę i doskonaląc umiejętności operacyjne każdego uczestnika szkolenia, reprezentującego personel naziemny. PZL-Świdnik oraz specjaliści z Leonardo, dzieląc się swoim bogatym doświadczeniem we współpracy z wojskowymi użytkownikami może wspierać wypracowanie najlepszych procedur dla lokalnej obsługi naziemnej.
Bezpośrednie wsparcie ze strony PZL-Świdnik
Jednocześnie PZL-Świdnik umożliwia rozszerzenie usługi wsparcia istniejącej już współpracy o zespół techników utrzymania ruchu stacjonujących u użytkownika, odpowiedzialnych za obsługę techniczną symulatora, zapewnienie dostępu do części zamiennych i inne wsparcie ze strony przedstawiciela Serwisu Terenowego (FSR) oraz pomoc zdalną po zdobyciu pewnej bazy doświadczeń przez użytkownika. PZL-Świdnik rekomenduje pełny pakiet wsparcia serwisowego (PBL, Performance-Based Logistics), ale inne, także pośrednie rozwiązania są również dostępne. Doświadczenia klientów międzynarodowych wskazują na przewagę systemu PBL, gwarantującego zrównoważone koszty, proste i efektywne budżetowanie i doskonałe wskaźniki operacyjne floty.
Foto: Symulator AW101./PZL-Świdnik
PZL-Świdnik strategicznym partnerem Sił Zbrojnych
Reasumując, nowe i najbardziej nowoczesne śmigłowce, które są obecnie dostarczane Siłom Zbrojnym RP skokowo zwiększają zdolności wojska. Wzrasta jednocześnie poziom technologiczny zespołu napędowego, awioniki, sensoryki, uzbrojenia, systemów pokładowych i liczba podsystemów awionicznych, samoobrony oraz walki elektronicznej. Wykorzystuje się olbrzymie ilości danych, które wysyła i odbiera śmigłowiec, zwłaszcza operujący w środowisku sieciocentrycznym. Do tego dochodzi współpraca różnych rodzajów wojsk, wielodomenowość i współpraca w ramach NATO. Wymaga to również nowego podejścia do przygotowania pilotów i techników oraz zaawansowanych szkoleń i logistyki. To oferuje PZL-Świdnik, który już dziś prowadzi szkolenia i zabezpiecza zapas części zamiennych w ramach realizowanych dostaw AW149 i AW101, będąc od ponad 70 lat strategicznym partnerem Sił Zbrojnych RP, ale też wykorzystując sumę doświadczeń Leonardo Helicopters z zabezpieczenia operatorów flot śmigłowcowych na całym świecie w procesie szkolenia z wykorzystaniem symulatorów i trenażerów.
Foto: Symulator AW149./Leonardo