Powyższa informacja oznacza, że program brytyjskiego wozu, który od wielu miesięcy można było określić co najwyżej mianem „problematycznego", powoli wraca do gry. Jak poinformował Ben Wallace, minister obrony Wielkiej Brytanii, władze kraju mają pełną pewność, że projekt wozu udało się dopracować i w ten sposób wyeliminować wszystkie jego problemy.

A było ich sporo. Wśród największych i najczęściej wymienianych wspomnieć trzeba przede wszystkim o doniesieniach o wysokim poziomie hałasu oraz wibracji wewnątrz wozu. Żołnierze, którzy testowali pojazd, narzekali, że podczas jazdy „wypadają zęby". W efekcie tych doniesień brytyjski MON zdecydował się o wstrzymaniu płatności za program. Stało się to w 2021 r. Od tego czasu Generel Dynamics UK pracował nad rozwiązaniem i cały czas czekał na zalegle przelewy. Łącznie uzbierała się z tego niebagatelna kwota, która szacowana jest na około 1,7 mld dol.

Szacowany na 5,5 mld funtów program Ajax ciągnie się już od 12 lat. Zgodnie z pierwotnymi założeniami w jego efekcie Wielka Brytania miała pozyskać łącznie 589 nowoczesnych gąsienicowych wozów bojowych. Pierwsze maszyny miały trafić do odbiorców w 2019 r. Tymczasem, w 2023 r., wóz nadal jest na etapie testów.