Nowy kontrakt podpisano na okres trzech lat z opcją przedłużenia o kolejne dwa lata. Umowa została zawarta pomiędzy spółką Thales, a Organizacja Jednoczącej Współpracy w Dziedzinie Uzbrojenia, która reprezentuje wymienione kraje w tej kwestii.

Radar S1850M to konstrukcja bazująca na systemie SMART-L (Signaal Multibeam Acquisition Radar for Tracking, L-Band). Wyprodukowano ich łącznie 26 sztuk, z czego znaczna część - 23 sztuki - zamontowane są na europejskich okrętach. Największym użytkownikiem systemu jest brytyjska Royal Navy, która posiada łącznie 8 S1850M. Sześć z nich znajduje się na pokładach niszczycieli typu Daring (type 45), a dwa na lotniskowcach typu Queen Elizabeth. Marynarki Francji i Włoch posiadają łącznie cztery radary S1850M - po dwie sztuki - zamontowane na fregatach typu Horizon.

S1850M to radar dalekiego zasięgu zdolny do wykrywania i śledzenia do 1000 celów w tym także, zgonie z zapewnieniami producenta, odznaczającymi się niską skuteczną powierzchnią odbicia radiolokacyjnego w odległości do 400 km.