Aktualizacja: 11.05.2025 12:55 Publikacja: 30.11.2022 14:47
Powietrzny tankowiec Voyager KC.Mk2 (Airbus A330MRTT) Królewskich Sił Powietrznych wykonał lot z silnikami wykorzystującymi wyłącznie alternatywne paliwo ekologiczne.
Foto: Royal Air Force/Crown Copyright
Lot odbył się 16 listopada i trwał 90 minut. Ekologiczna mieszanka alternatywna, wytwarzana z takich surowców jak np. zużyty olej kuchenny, mogłaby pozwolić na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla nawet o ok. 80 proc. w cyklu życia silnika w stosunku do klasycznego paliwa lotniczego. Jednocześnie wpisuje się to w strategię koncernu Airbus, który wraz z użytkownikami, planuje stopniowe przechodzenie swoich statków powietrznych na ekologiczne paliwa alternatywne. Na przestrzeni bieżącego roku stosowne próby zrealizowano m.in. z samolotami transportowymi A400M Atlas i C-295W. W obydwu przypadkach były to jednak mieszanki paliw alternatywnych i klasycznego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas