Program SLAMF (Système de lutte anti-mines futur, pol. system przeciwminowy przyszłości), zarządzany przez DGA, zastąpi wszystkie obecne platformy do walki z minami (niszczyciele min typu Tripartite/Éridan, tendry nurków-minerów typu Vulcain i holowniki sonarów bocznych typu Antarès).
Pierwsza część programu SLAMF jest wynikiem współpracy francusko-brytyjskiej (w Wielkiej Brytanii znana jako MMCM, Maritime Mine Counter Measures, pol. morski system przeciwminowy) i jest elementem bilateralnego porozumienia wojskowego Lancaster House z 2010 r. Kontrakt na zaprojektowanie, rozwój i produkcję prototypów (po jednym w każdym państwie) został podpisany w marcu 2015 r. przez Thalesa i OCCAR (Organisation conjointe de coopération en matière d'armement, pol. Organizacja jednoczącej współpracy w dziedzinie uzbrojenia), występującą jako instytucja zarządzająca kontraktująca w imieniu obydwu krajów.
Architektura systemu SLAMF/MMCM składa się z dwóch kutrów bezzałogowych C-Sweep ‒ jednego wyposażonego w holowany sonar boczny, drugiego w zdalnie sterowany pojazd podwodny klasy ROV i pary bezzałogowych autonomicznych pojazdów podwodnych odpowiedzialnych za wykrywanie, klasyfikację oraz określanie pozycji min. Zdalnie sterowany robot służy do identyfikacji i neutralizacji zagrożenia. ECA, podwykonawca firmy Thales, produkuje pojazdy bezzałogowe wyposażone w sonary i echosondy Thalesa.
System SLAMF oferuje szereg zalet: większą dyskrecję w operacjach rozminowywania, ograniczenie obecności ludzi w rejonie niebezpiecznym, trzykrotne zwiększenie głębokości działania (do 300 m) i lepszą jakość zobrazowania obszaru oraz dna dzięki sonarowi nowej generacji na pokładzie podwodnych dronów. System może być wysyłany do akcji zarówno z lądu, jak i z okrętu (statku) bazowego. Prototyp systemu SLAMF do zwalczania min morskich pozwoli francuskiej Marine nationale ocenić i pozyskać nowe możliwości. Po zakończeniu zostanie zmodernizowany, aby stać się jednym z pierwszych czterech systemów operacyjnych, które zostaną dostarczone francuskiej flocie do 2024 r. Zamówienie na modernizację prototypu i zakup pozostałych trzech systemów zostało złożone przez OCCAR w firmie Thales 16 listopada 2020 r. w imieniu DGA. Także strona brytyjska uruchomiła fazę produkcyjną swojego MMCM.
System SLAM-F pomoże zabezpieczyć operacje wychodzenia na patrole strategicznych okrętów Marine nationale (atomowe okręty podwodne z pociskami balistycznymi, lotniskowiec i śmigłowcowce) oraz zabezpieczyć dostęp do francuskich portów. Może również wspierać operacje lokalne i ekspedycyjne sił morskich, zabezpieczać ewakuację obywateli drogą morską, brać udział w zapobieganiu kryzysom lub interweniować w spornym środowisku.