Elementy napędu i podwozia F-35 prosto z Podkarpacia

Podpisanemu prawie 3 lata temu zamówieniu na dostawy 32 amerykańskich myśliwców F-35 nie towarzyszy umowa offsetowa, jednak technicy i inżynierowie w Polsce uczestniczą w produkcji bojowego samolotu piątej generacji, który ma szansę w przyszłości zdominować bojowe lotnictwo NATO.

Publikacja: 14.10.2021 12:48

Wielozadaniowy samolot bojowy Lockheed Martin F-35A Lightning II. Fot./USAF.

Wielozadaniowy samolot bojowy Lockheed Martin F-35A Lightning II. Fot./USAF.

Foto: Wielozadaniowy samolot bojowy Lockheed Martin F-35A Lightning II. Fot./USAF.

W czołówce krajowych budowniczych F35 są przede wszystkim zakłady Doliny Lotniczej należące do technologicznego giganta z USA. Raytheon Technologies.

Jak ustalił Radar najwcześniej, bo już od co najmniej dekady, wiele specjalistycznych komponentów do silników F135 - głównego elementu napędu supermyśliwca - produkują polskie spółki Pratt&Whitney. W szczególności w P&W Rzeszów wytwarzane są części zamienne i całe komponenty silnikowe do samolotów wojskowych. Rzeszowska spółka wysyła do USA co najmniej 12 różnych części do silnika F135 w tym elementy obudowy i dyski sprężarki.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego