Dostawa jest dobrą prognozą dla realizacji całego programu Scout SV, bowiem jeszcze na początku czerwca jego losy wydawały się być niepewne.

Nie podano, który z Aresów został dostarczony. Nazwę tę noszą bowiem dwa warianty pojazdów rodziny Scout SV: transporter ogólnego przeznaczenia (British Army ma otrzymać 93 egzemplarze) i wóz wsparcia rozpoznania (Formation Reconnaissance Overwatch, BA otrzyma 34).

Czytaj także: British Army wraca do Czarnych Szerszeni

Na zdjęciu ilustrującym informację prasową widoczny jest tylko jeden wóz, reprezentujący ten drugi standard. Niewykluczone jednak, że przekazano po kilka egzemplarzy w obu standardach. Wspólnie z wozami dowodzenia (C2) Athena (112 sztuk) i rozpoznania inżynieryjnego Argus tworzą one grupę wariantów określanych mianem Protected Mobility Reconnaissance Support (pol. opancerzone wozy wsparcia rozpoznania).

Pojazdy Ares mają zapewnić  bezpieczny transport w pełni wyposażonym żołnierzom sekcji rozpoznawczych. Nie są silnie uzbrojone, załoga dysponuje jedynie zdalnie sterowanym stanowiskiem strzeleckim z 12,7 mm wkm M2HB. Według informacji brytyjskiego Ministerstwa Obrony sprzed blisko dwóch miesięcy, szkolenie załóg Aresów rozpocznie się na początku września br.

""

Brytyjskie Wojska Lądowe odebrały sześć wozów rozpoznawczych Ares, należących do rodziny Scout SV. Fot./Andrew Linnet/Crown Copyright.

radar.rp.pl

Brytyjskie Wojska Lądowe otrzymać ma ogółem 589 pojazdów rodziny Scout SV, które zastąpią przestarzałe pojazdy opancerzone rodziny CVR(T). Producentem wozów jest firma General Dynamics UK. Wozy powstają one w zakładach w Merthyr Tydfil. Konstrukcja opiera się o rodzinę ASCOD, opracowaną przez General Dynamics European Land Systems. Pojazdy rodziny Scout SV mają służyć w British Army przede wszystkim do prowadzenia działań rozpoznawczych.