Indie na początku lat 80. zakupiły samoloty MiG-27ML wraz z prawami do ich licencyjnej produkcji. Jest to eksportowa wersja sowieckiego MiG-a-27M. Pierwszą partię, zbudowaną w zakładach w Irkucku, odebrano w 1984 r., zaś w kolejnym roku uruchomiono ich montaż w zakładach HAL w Nasik. Początkowo był to montaż z zestawów dostarczonych z ZSRS, potem udział lokalnej produkcji systematycznie zwiększał się.
Dostawy trwały do 1996 r. Łącznie Indie otrzymały 210 MiG-ów-27ML.
Czytaj także: Indie zatwierdziły zakup kolejnych Neptune’ów
Od marca 2009 r. liczba maszyn w linii zaczeła systematycznie spadać, co było związane z wprowadzaniem do służby wielozadaniowych maszyn Suchoj Su-30MKI. Drugim powodem było wyczerpywanie się resursów technicznych maszyn. Pomimo tego jeszcze w 2015 r. władze Indii rozważały modernizację części samolotów.
W ciągu wieloletniej eksploatacji indyjskie lotnictwo utraciło w wypadkach i podczas działań bojowych przynajmniej 36 MiG-ów-27ML, ostatni 31 marca 2019 r. Po wycofaniu indyjskich maszyn ostatnim formalnym użytkownikiem MiG-ów-27 pozostały Siły Powietrzne Kazachstanu, dysponujące ok. 10 maszynami, aczkolwiek od 2018 r. znajdują się one w rezerwie.