Kontrakty przyznano spółkom BAE Systems i Rolls-Royce. Każdy z nich ma wartość 85 mln funtów. Kwoty te mają pokryć koszty wstępnych prac koncepcyjnych, które pomogą zdefiniować wymagania dla wielozadaniowych okrętów podwodnych z napędem jądrowym, mających w latach 40. zacząć zastępować obecnie eksploatowane przez Królewską Marynarkę Wojenną jednostki typu Astute.
Zespoły przemysłowe, w tym również Babcock International, ściśle współpracują z resortem obrony, aby zrealizować wczesne prace projektowe nad szeregiem opcji dla nowego załogowego okrętu podwodnego z napędem jądrowym, znanego tymczasowo jako Submersible Ship Nuclear Replacement (SSNR). Kontrakt z BAE Systems w Barrow zaangażuje ok. 250 inżynierów konstruujących projekt platformy i planujących organizację dostaw. Oczekuje się, że w Rolls-Royce w Derby będzie zaangażowanych ok. 100 ludzi, dzięki umowie na projekt turboparowej siłowni jądrowej i organizacji produkcji.