Nie jest to program budowy konkretnej platformy, gdyż system AI będzie mógł być implementowany w różnych rodzajach samolotów bezzałogowych.
W marcu 2019 r. USAF po raz pierwszy ogłosiły szczegóły programu. W tym samym czasie Laboratorium Badawcze Sił Powietrznych (Air Force Research Laboratory) wystosowało do producentów oficjalną prośbę o informacje, aby ocenić jakie technologie są dostępne na rynku i jak szybko można je wykorzystać. Zgodnie z oświadczeniem USAF, program Skyborg bezpośrednio odpowiada na sformułowaną przez lotnictwo w 2018 r. strategię wykorzystania operacyjnego sztucznej inteligencji. W postaci modułowej ma być implementowana w małych, modułowych samolotach bezzałogowych, które w sposób autonomiczny wspierałyby samoloty załogowe.
Czytaj także: Lojalny skrzydłowy wsparciem dla F-35
Moduł AI ma mieć zdolność sterowania samolotem bezzałogowym z minimalną lub bez żadnej ingerencji ze strony człowieka. Ma też być w pełni modułowy i zbudowany w oparciu o tzw. otwartą architekturę. Tak aby w przyszłości można było dowolnie rozszerzać jego „zachowania autonomiczne”.
Wyposażony w AI samolot bezzałogowy musi mieć: