Ostatecznie do postępowania przetargowego przystąpiło czterech wykonawców. Najtańszą ofertę (2,4 mln zł brutto) złożyła Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego w Gdańsku. Jest to jednocześnie jedyna, która mieści się w zakładanym na 2,5 mln złotych brutto, budżecie.

Poza nią zainteresowanie usługą wyraziły – PGZ Stocznia Wojenna (4,4 mln zł brutto), Stocznia Remontowa Nauta S.A. (4,6 mln zł brutto) oraz Net Marine Marine Power Service Sp. z o.o. (5,7 mln zł brutto). Jest to kolejna próba znalezienia wykonawcy, poprzednia została unieważniona 24 czerwca, wówczas wszystkie oferty przekraczały zakładany budżet.

Czytaj także: ORP Orzeł do remontu

Naprawa bieżąca ORP Bielik ma umożliwić jego dalszą eksploatację. Obecnie MON prowadzi prace nad wyborem następcy, w postaci rozwiązania przejściowego do czasu zakupu okrętów podwodnych nowej generacji. Obok informacji dotyczących zainteresowania brazylijskimi jednostkami Typu 209, nieoficjalnie pojawia się także szansa na zakup używanych okrętów podwodnych ze Szwecji.