Maszyny pełnią zadania wsparcia afgańskich i sojuszniczych sił lądowych walczących z talibami oraz grupami przestępczymi.

Według upublicznionych informacji, do pierwszych dni listopada br., AC-130J wykonały 218 lotów bojowych o łącznym czasie blisko 1400 godzin. Amerykanie poinformowali, że maszyny – w nieznanej liczbie – operują w nocy, kiedy zagrożenie ostrzelaniem samolotów z ziemi jest ograniczone do minimum.

Czytaj także: Amerykanie modernizują ciężkie bomby konwencjonalne

Nie wiadomo, kiedy kontyngent został przebazowany ze Stanów Zjednoczonych, a także gdzie stacjonują maszyny. Starsze AC-130U Spooky zakończyły działania poza granicami Stanów Zjednoczonych na początku lipca 2019 r.

US Air Force planują zakup ponad 30 samolotów AC-130J Ghostrider, które staną się jednym z dwóch typów maszyn wsparcia ogniowego, obok AC-130W. W tym roku rozpoczęły się dostawy wersji Block 30. Wersja Block 20 osiągnęła wstępną gotowość operacyjną we wrześniu 2017 r. Obok systemów artyleryjskich (30 mm działko GAU-23/A i 105 mm haubicy M102) AC-130J Ghostrider mogą przenosić precyzyjne środki rażenia w postaci bomb i pocisków kierowanych różnych typów.