Wydarzenie miało miejsce 1 czerwca. Samolot, należący do dywizjonu VX-23, wystartowała z ośrodka doświadczalnego US Navy w bazie Patuxent River w stanie Maryland. Celem lotu było zebranie danych niezbędnych do ewaluacji oceny integracji i charakterystyk pocisku AGM-88G AARGM-ER. Według komunikatu lot zakończył się pełnym powodzeniem i zarazem otworzył proces prób w locie. Testy potrwają do 2022 r.

Czytaj także: Przyspieszenie integracji bomb AGM-154C-1 NEW z myśliwcami F-35

Pocisk AGM-88G AARGM-ER stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych, potrzebujących skutecznej broni do przełamywania systemów antydostępowych przeciwnika. Pierwszymi nosicielami AARGM-ER mają być samoloty przełamania obrony przeciwlotniczej Boeing E/A-18G Growler, wielozadaniowe F/A-18E/F Super Hornet i Lockheed Martin F-35A i C Lightning II. Według planów, wstępna gotowość operacyjna nowego systemu uzbrojenia ma zostać osiągnięta w 2023 r.

Prace nad pociskiem zostały formalnie usankcjonowane w styczniu 2018 r. AGM-88G AARGM-ER wykorzystuje komponenty opracowane dla AGM-88E AARGM (głowica naprowadzania i sekcja z ładunkiem bojowym). Zmiany objęły układ sterowania, a także zastosowanie nowego silnika i paliwa. Według deklaracji producenta pocisk ma mieć dwukrotnie większy zasięg niż AGM-88E AARGM, a więc 220÷250 km.

Czytaj także: Eksportowa umowa na produkcję pocisków AGM-65 Maverick