Amerykański pocisk hipersoniczny nabiera kształtów

Program SCIFiRE (Southern Cross Integrated Flight Research Experiment) realizowany jest wspólnie przez Australię i Stany Zjednoczone. Na początku września br. kontrakty kontynuacyjne w SCIFiRE otrzymały korporacje Boeing i Lockheed Martin.

Publikacja: 14.09.2021 13:40

Eksperymentalny pojazd hipersoniczny z napędem strumieniowym X-51A WaveRider.

Eksperymentalny pojazd hipersoniczny z napędem strumieniowym X-51A WaveRider.

Foto: US Air Force

Pocisk hipersoniczny ma wejść do uzbrojenia australijskich myśliwców wielozadaniowych Boeing F/A-18F Super Hornet, Lockheed Martin F-35A Lightning II, a także samolotów walki elektronicznej Boeing EA-18G Growler i morskich samolotów patrolowych Boeing P-8A Poseidon.

Pocisk ma być wstępnie rozpędzany przez silnik rakietowy na paliwo stałe. Po jego odrzuceniu, dalsze rozpędzanie i utrzymywanie prędkości przelotowej rzędu Mach 5 zapewni silnik strumieniowy (Scramjet).

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nowe technologie
Hipersoniczny wyścig zbrojeń
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Rosja
Kolejny test hipersonicznego Cyrkona
Innowacje w armiach
Trwają próby amerykańskich pocisków hipersonicznych
Rosja
Rosyjskie pociski hipersoniczne na Kamczatce
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska