Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.10.2025 17:39 Publikacja: 14.09.2021 13:40
Eksperymentalny pojazd hipersoniczny z napędem strumieniowym X-51A WaveRider.
Foto: US Air Force
Pocisk hipersoniczny ma wejść do uzbrojenia australijskich myśliwców wielozadaniowych Boeing F/A-18F Super Hornet, Lockheed Martin F-35A Lightning II, a także samolotów walki elektronicznej Boeing EA-18G Growler i morskich samolotów patrolowych Boeing P-8A Poseidon.
Pocisk ma być wstępnie rozpędzany przez silnik rakietowy na paliwo stałe. Po jego odrzuceniu, dalsze rozpędzanie i utrzymywanie prędkości przelotowej rzędu Mach 5 zapewni silnik strumieniowy (Scramjet).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
O superszybkim pocisku, który zaskoczyłby przeciwnika, marzą Amerykanie. A Rosja i Indie już mają...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Fregata Admirał Fłota Sowietskowo Sojuza Gorszkow wystrzeliła pocisk hipersoniczny 3M22 Cyrkon do celu lądowego.
Lockheed Martin wraz z partnerami z Northrop Grumman przeprowadził naziemną próbę pierwszego stopnia hipersonicz...
Rosyjski dziennik „Izwiestia” w swoim internetowym wydaniu opublikował 11 stycznia artykuł dotyczący uzbrojenia...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas