Amerykański pocisk hipersoniczny nabiera kształtów

Program SCIFiRE (Southern Cross Integrated Flight Research Experiment) realizowany jest wspólnie przez Australię i Stany Zjednoczone. Na początku września br. kontrakty kontynuacyjne w SCIFiRE otrzymały korporacje Boeing i Lockheed Martin.

Publikacja: 14.09.2021 13:40

Eksperymentalny pojazd hipersoniczny z napędem strumieniowym X-51A WaveRider.

Eksperymentalny pojazd hipersoniczny z napędem strumieniowym X-51A WaveRider.

Foto: US Air Force

Pocisk hipersoniczny ma wejść do uzbrojenia australijskich myśliwców wielozadaniowych Boeing F/A-18F Super Hornet, Lockheed Martin F-35A Lightning II, a także samolotów walki elektronicznej Boeing EA-18G Growler i morskich samolotów patrolowych Boeing P-8A Poseidon.

Pocisk ma być wstępnie rozpędzany przez silnik rakietowy na paliwo stałe. Po jego odrzuceniu, dalsze rozpędzanie i utrzymywanie prędkości przelotowej rzędu Mach 5 zapewni silnik strumieniowy (Scramjet).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Nowe technologie
Hipersoniczny wyścig zbrojeń
Rosja
Kolejny test hipersonicznego Cyrkona
Innowacje w armiach
Trwają próby amerykańskich pocisków hipersonicznych
Rosja
Rosyjskie pociski hipersoniczne na Kamczatce
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska