Amerykański pocisk hipersoniczny nabiera kształtów

Program SCIFiRE (Southern Cross Integrated Flight Research Experiment) realizowany jest wspólnie przez Australię i Stany Zjednoczone. Na początku września br. kontrakty kontynuacyjne w SCIFiRE otrzymały korporacje Boeing i Lockheed Martin.

Publikacja: 14.09.2021 13:40

Eksperymentalny pojazd hipersoniczny z napędem strumieniowym X-51A WaveRider.

Eksperymentalny pojazd hipersoniczny z napędem strumieniowym X-51A WaveRider.

Foto: US Air Force

Pocisk hipersoniczny ma wejść do uzbrojenia australijskich myśliwców wielozadaniowych Boeing F/A-18F Super Hornet, Lockheed Martin F-35A Lightning II, a także samolotów walki elektronicznej Boeing EA-18G Growler i morskich samolotów patrolowych Boeing P-8A Poseidon.

Pocisk ma być wstępnie rozpędzany przez silnik rakietowy na paliwo stałe. Po jego odrzuceniu, dalsze rozpędzanie i utrzymywanie prędkości przelotowej rzędu Mach 5 zapewni silnik strumieniowy (Scramjet).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Nowe technologie
Hipersoniczny wyścig zbrojeń
Rosja
Kolejny test hipersonicznego Cyrkona
Innowacje w armiach
Trwają próby amerykańskich pocisków hipersonicznych
Rosja
Rosyjskie pociski hipersoniczne na Kamczatce
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem