Specjaliści sprawdzą, czy polskimi śmigłowcami można jeszcze latać

Wielozadaniowy śmigłowiec transportowy Mi-17. Fot./Łukasz Pacholski.

Regionalna Baza Logistyczna z Krakowa zawarła dwie umowy z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych. Obydwie dotyczą wsparcia eksploatacji statków powietrznych eksploatowanych przez Siły Zbrojne RP.

Zawarte umowy mają łączną wartość 22,1 mln zł. Na ich mocy specjaliści ITWL zrealizują na rzecz jednostek lotniczych prace dotyczące analizy niezawodności statków powietrznych i przedłużenia ich resursów technicznych.

Bezprzetargowe zlecenie obu prac ITWL ma związek z wynikami przeprowadzonej analizy rynku. Wykazała ona, iż jest to jedyny podmiot do zrealizowania tych zleceń. W minionych latach analogiczne prace także zlecane były właśnie tej placówce naukowo-badawczej.

W komunikacie nie podano typów statków powietrznych, jednak obecnie realizowane przez MON. Projekty wskazują, że wydłużenie resursów będzie realizowane przede wszystkim wobec śmigłowców wyprodukowanych w ZSRS. Ma to związek ze zmianami w priorytetach modernizacji technicznej, a te z realiami budżetowymi.

Czytaj także: Głuszec z umową na przeglądy

Tags:

Mogą Ci się również spodobać

Wsparcie techniczne dla użytkowników silników P&W F100

Pratt&Whitney Military Engines, będąca częścią koncernu United Technologies, podpisał kontrakt w sprawie wsparcia eksploatacji ...

Kolejne kraje zamawiają najnowszą wersję F-16

Władze Tajwanu otrzymały z USA do zatwierdzenia podpisaną umowę LoA. Porozumienie dotyczy sprzedaży 66 ...

Saab z umową na obsługę uzbro­je­nia Gripenów

Saab otrzy­mał zamó­wie­nie Sił Zbrojnych Królestwa Szwecji na realizację usług wspar­cia oraz obsługi tech­nicznej uzbro­je­nia ...