Najważniejsza z nich dotyczy zamówienie kolejnej transzy maszyn dla Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych. W ramach umowy, o wartości 4,7 mld dol., producent dostarczy 78 maszyn. 48 F-35A dla USAF, 14 F-35B dla USMC i 16 F-35C dla US Navy. Samoloty trafią do odbiorcy do końca marca 2023 r. W momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie zamówienia.
Czytaj także: Amerykanie ujawniają pierwsze statystyki działań operacyjnych F-35A
Druga umowa ma wartość 203 mln dol. i dotyczy wsparcia logistycznego w ramach programu badawczo-rozwojowego prowadzonego przez Departament Obrony. Prace potrwają do września tego roku i obejmą przede wszystkim pomoc techniczną w przedsięwzięciach prowadzonych w ośrodkach doświadczalnych w Edwards w Kalifornii i Patuxent River w stanie Maryland.
Część funduszy na ten cel, w wysokości 15 mln dol., pochodzi od nieujawnionego partnera zagranicznego, który zaplanował próby samolotów rodziny F-35 na pokładzie lotniskowca. Najprawdopodobniej chodzi o Włochy. Na lato tego roku zaplanowano skierowanie do Stanów Zjednoczonych lotniskowca Cavour (550) w celu przeprowadzenia właśnie takich testów.
Czytaj także: Brytyjczycy sami uzbroili swoje F-35. Teraz kuszą Polskę