W ramach NMH planowany jest zakup do 44 wielozadaniowych śmigłowców transportowych, które pozwolą na zastąpienie obecnie eksploatowanych Westland Puma HC2, Bell Griffin HAR2/Bell 212. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1 mld funtów. Poza nowymi wiropłatami, zakup ma objąć także dwa symulatory i inne pomoce wsparcia szkolenia. Zaproszenia do udziału mają zostać rozesłane do potencjalnych dostawców po 25 listopada, kiedy zaplanowano konferencję z zainteresowanymi producentami wiropłatów.
Brytyjski program NMH budzi zainteresowanie wszystkich dostawców śmigłowców kategorii średniej w świecie zachodnim. Wśród najbardziej aktywnych wymienia się europejskie koncerny Airbus (H175M) i Leonardo (AW149). Dodatkowo zainteresowanie udziałem w nim wyraża korporacja Lockheed Martin (możliwość zaoferowania UH-60M Black Hawk za pośrednictwem Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych bądź komercyjnie S-70i Black Hawk, produkowane przez należące do Lockheed Martin Polskie Zakłady Lotnicze z Mielca). Poza tą trójką do walki o zamówienie może stanąć także Bell Textron, a także konsorcjum NHIndustries.
Obok zakupu obecnie dostępnych na rynku konstrukcji, drugą opcją dla Londynu może być dołączenie do amerykańskiego programu FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft). Wadą tego ostatniego rozwiązania jest czynnik czasowy, czyli dostępność odpowiedniej liczby eksportowych maszyn dopiero w kolejnym dziesięcioleciu obecnego wieku podczas gdy potrzeby Brytyjczyków wymagają rozpoczęcia dostaw jeszcze w obecnej dekadzie.