Według Pappergera pojazdów ma być jednak nieco więcej niż zapowiadał gen. Mais ‒ ten ostatni mówił bowiem o 100 wozach. Bazując na słowach prezesa Rheinmetall AG, negocjacje mają (lub miały ‒ brak na razie oficjalnych informacji) rozpocząć się w drugiej połowie lipca. Podpisanie umowy na dostawy kolejnych Pum spodziewane jest we wrześniu br. Co ciekawe, Federalne Ministerstwo Obrony Republiki Federalnej Niemiec (Bundesministerium der Verteidigung) odmówiło podobno mediom komentarzy na temat tej sprawy.
Wypowiedź Pappergera w jeszcze jeden sposób potwierdza słowa generała Maisa ‒ nie wszystkie bojowe wozy piechoty SPz Marder, pozostające w linii od lat 70., doczekają się gąsienicowego (a więc niejako „pełnoprawnego") następcy. Kontrakt na 111 Pum oznacza, że Bundeswehra, nawet jeśli Heer pozostaną w dotychczasowej strukturze, będzie musiała dokupić ok. 120 innych pojazdów o zbliżonym przeznaczeniu, prawdopodobnie kołowych transporterów opancerzonych GTK Boxer.