Nowy budżet, który ma obowiązywać od lipca tego roku, przewiduje przeznaczenie znacznych kwot na rozbudowę potencjału służb przeciwpożarowych. Wśród nich znajdują się dwie pozycje o ogólnej wartości 111 mln dolarów, dotyczące zakupu kolejnych czterech śmigłowców Firehawk. Obecnie służby przeciwpożarowe tego stanu dysponują już ośmioma takimi wiropłatami. Kolejne cztery (stanowiące opcję bazowego kontraktu) znajdują się na różnych etapach produkcji i prac dostosowawczych. Dostawa całej partii pozwoli na zastąpienie nadal eksploatowanych starych maszyn Bell UH-1 Iroquis. Ze względu na rosnące zagrożenie pożarowe władze Kalifornii są bardzo zainteresowane rozbudową potencjału służb ratowniczych – to z kolei pozwala założyć, że powyższa propozycja budżetowa zyska poparcie i zostanie zrealizowania.
Śmigłowce S-70i Firehawk są w konfiguracji bazowej produkowane przez, należące do korporacji Lockheed Martin, Polskie Zakłady Lotnicze z Mielca, a następnie dostarczane do firmy United Rotorcraft w celu zabudowy docelowego wyposażenia specjalistycznego. Obejmuje ono m.in. podkadłubowy zasobnik na środki gaśnicze, zmodyfikowane golenie podwozia (pozwalające na zwiększenie prześwitu podkadłubowego) i finalną zabudowę kabiny ładunkowej. Obok zadań przeciwpożarowych S-70i Firehawk są wykorzystywane także do wsparcia innych służb ratowniczych.
Produkcja na rynek cywilny to ważny element linii produktowej S-70i/M Black Hawk. Dotychczas śmigłowce produkowane w Mielcu trafiły w ten sposób do służb ratowniczych stanu Kalifornia, hrabstwa Los Angeles i miasta San Diego. W ubiegłym roku kontrakt na jednego Firehawka zawarły władze stanu Kalifornia i firma San Diego Gas & Electric Company. W ostatnim kwartale 2021 r. United Rotorcraft zamówił pięć S-70i w celu przebudowy do konfiguracji Firehawk – dotychczas nie poinformowano kto będzie ich operatorem (część wypowiedzi wskazuje, że mogą trafić poza granice Stanów Zjednoczonych).
Plany władz stanu Kalifornia do kolejny sygnał o tym, że w bieżącym roku program S-70i Black Hawk może liczyć na kolejne zamówienia. Zgodnie z deklaracjami, do końca stycznia Filipiny mają podpisać kontrakt na 32 śmigłowce tego typu dla swoich sił zbrojnych, Komenda Główna Policji deklaruje zamiar zakupu jednego egzemplarza, a umowa ramowa z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych Rumunii pozwala liczyć na zamówienie sześciu maszyn. Oznacza to, że w ciągu najbliższych tygodni program może przekroczyć granicę stu sprzedanych wiropłatów.