W przypadku Ukrainy, dowódca Wijśkowo-Morśkych Sył Ukrainy kadm. Ołeksij Nejiżpapa zapowiedział wymianę obecnie eksploatowanych śmigłowców Kamow Ka-27PŁ na nową konstrukcję produkcji zachodniej. Według publicznych deklaracji, Ukraińcy są zainteresowani zakupem pięciu-sześciu wiropłatów tej klasy, jednak kluczowe decyzje zapadną w Ministerstwie Obrony Ukrainy. Głównym powodem tego kroku jest fakt, że Ka-27PŁ to maszyny produkcji rosyjskiej, a po zerwaniu kooperacji ich gotowość operacyjna ulega systematycznej degradacji. Dodatkowo zamówienie w Turcji korwet typu Ada powoduje konieczność przygotowania odpowiedniego zaplecza lotniczego.

W przypadku Ukrainy brak informacji o rozważanych konstrukcjach ‒ wśród opcji na pewno są dwie: zakup fabrycznie nowych Lockheed Martin/Sikorsky MH-60R Seahawk (trudne do realizacji przy ograniczonym budżecie) bądź przekazanie kilku używanych Seahawków starszej wersji, pochodzących z nadwyżek sprzętowych US Navy. Ta ostatnia procedura została już wykorzystana m.in. przy przejęciu czterech patrolowców typu Island, a wkrótce może posłużyć do dostaw wielozadaniowych UH-60A Black Hawk, co jest rozważane przez administrację Stanów Zjednoczonych (mogą to być egzemplarze przewidziane wcześniej dla Afganistanu). Obecnie w bazie Davis-Monthan w Tuscon w stanie Arizona zakonserwowano 32 śmigłowce SH-60B/F Seahawk i 10 MH-60R.

Z kolei 29 grudnia media szwedzkie poinformowały, że Ministerstwo Obrony Królestwa Szwecji prowadzi analizy związane z wymianą parku generacyjnego śmigłowców wojskowych. Jednym z pomysłów jest wycofanie całej floty wiropłatów NHIndustries NH90 i zakup w ich miejsce kolejnej partii wielozadaniowych UH-60M Black Hawk i pokładowych MH-60R Seahawk. Jednym z powodów tego typu analiz jest fakt, że 15 dostarczonych w 2012 r. UH-60M Black Hawk uzyskało wysokie oceny ze racji niewielkich problemów logistycznych i doskonałego wskaźnika gotowości operacyjnej (rocznie flota realizuje nalot na poziomie minimum 10 000 godzin). Tego typu pozytywnych informacji trudno doszukać się w przypadku 18 NHIndustries NH90. Dodatkowo ważny jest czynnik ekonomiczny ‒ braku racjonalności równoległego eksploatowania dwóch niewielkich liczebnie flot wiropłatów podobnej klasy.

Obecnie wśród europejskich użytkowników śmigłowców rodziny SH-60 i MH-60R są: Dania (9 MH-60R), Hiszpanię (14 SH-60 różnych odmian) i Grecję (11 SH-60B i 4 zamówione MH-60R). Obecnie władze w Madrycie wyrażają zainteresowanie zakupem nieokreślonej liczby MH-60R, które w przyszłości miałyby zastąpić część obecnie eksploatowanych SH-60B.