Jest to pierwsza jednostka rodziny Sigma 10514 LRP/POLA dla użytkownika z Ameryki Północnej. Okręt zbudowano w oparciu o umową na transfer technologii, co wygenerowało ponad 3000 miejsc pracy w Meksyku. Dwie z jego sześciu sekcji powstały w stoczni Damena we Vlissingen, a pozostałe w stoczni ASTIMAR 20 w Salina Cruz w stanie Oaxaca.
Czytaj także: Meksyk czeka na nową fregatę
Kontrakt na zakup jednostki podpisano w 2016 r. Symboliczne położenie stępki odbyło się 17 sierpnia 2017 r. we Vlissingen w Holandii. 23 listopada 2018 r. nastąpiło wodowanie – w stoczni ASTIMAR 20. Strona meksykańska odpowiadała za montaż całości, a także próby.
Reformador ma wyporność pełną 2850 ton i długość 107,5 m. Fregata otrzymała rozbudowane uzbrojenie, które obejmuje m.in.: 57 mm automatyczną armatę Bofors Mk3, dwa stanowiska Mk 38 25 mm armat automatycznych, wyrzutnie pocisków przeciwokrętowych RGM-84L Harpoon Blok II, wyrzutnię pocisków przeciwlotniczych RIM-116 RAM i dwie potrójne wyrzutnie torped Mk 54.
Czytaj także: Damen zwodował okręt dla Pakistanu