AW139 wybrało ponad 280 użytkowników z 70 państw świata. Pierwsze seryjne śmigłowce dostarczono odbiorcom w 2004 r. i od tego czasu wylatały już blisko 2,5 mln godzin.

Czytaj także: MSPO 2019: Leonardo prezentuje W-3 Sokół Next Generation

Co warte podkreślenia, część ich zespołów, w tym struktura kabiny i belki ogonowej, produkowane są w zakładach WSK PZL-Świdnik.

AW139 jest liderem w wielu segmentach światowego rynku śmigłowcowego. Maszynę liczne formacje ochrony porządku publicznego, służy do zadań poszukiwawczo-ratowniczych i pożarniczych.

Maszyna zdobywa też coraz mocniejszą pozycję na rynku militarnym, gdzie prym wśród jego użytkowników wiedzie lotnictwo Włoch. We wrześniu 2018 r. AW139, oferowany przez Boeinga, wygrał konkurs na następcę śmigłowców UH-1 eksploatowanych przez US Air Force. Umowa ma objąć 84 wiropłaty, które będą m.in. ochraniać bazy międzykontynentalnych pocisków balistycznych.

Czytaj także: MSPO 2019: PZL Świdnik to kluczowy zakład w projektach Leonardo