Maszyny miałyby trafić do służby do końca 2020 r. Może to oznaczać, że podpisanie kontraktu nastąpi w ciągu najbliższych tygodni. Obecnie należy oczekiwać autoryzowania sprzedaży przez Departament Stanu, co wymusza procedura FMS. Oferta amerykańska, według dostępnych informacji, pokonała w rywalizacji europejski koncern Airbus i ukraińskiego Antonowa. Wśród atutów C-130J Indonezyjczycy wymieniają infrastrukturę, która już znajduje się na terenie kraju – ponad 20 Herculesów (różnych wersji, w tym cywilnych L-100) są eksploatowane przez siły zbrojne tego kraju od kilkudziesięciu lat.
Nowe maszyny mają zastąpić część z najstarszych C-130B/H. Flota wymaga pilnego odmłodzenia, ponieważ na przestrzeni ostatnich kilku lat Indonezyjczycy utracili trzy C-130, a średnia wieku używanych maszyn sięga 45.
W obszarze Azji Południowo-Wschodniej C-130J są już eksploatowane przez siły zbrojne: Australii, Bangladeszu, Indii i Republiki Korei.
Czytaj także: Polskie samoloty w służbie Nepalu