Pierwszy Block III nosi numer seryjny F287 i w ciągu najbliższych tygodni zostanie dostarczony Departamentowi Obrony Stanów Zjednoczonych. Jego pierwszym przydziałem, podobnie jak drugiej maszyny tej wersji, będzie ośrodek badawczo-rozwojowy lotnictwa i dywizjon doświadczalny VX-23. Jego personel dokona oceny nowych rozwiązań wprowadzonych w tej wersji i określi zakres modyfikacji procedur eksploatacyjno-szkoleniowych do nowej wersji Super Horneta.

""

Pierwsze zdjęcia pokazujące samolot wielozadaniowy F/A-18F Super Hornet w wersji Block III na fabrycznym lotnisku w St.Louis. Fot./Boeing.

radar.rp.pl

Boeing realizuje wieloletni, zawarty w marcu 2019 r. i wart ok. 4 mld dol., kontrakt na budowę 78 samolotów Block III dla US Navy. Dodatkowo produkuje pierwsze maszyny dla drugiego eksportowego odbiorcy maszyn rodziny Super Hornet ‒ Kuwejtu, który zamówił w marcu 2018 r. 28 samolotów.

Czytaj także: Ostatni Super Hornet w wersji Block II trafił do US Navy

Samoloty w wersji Block III otrzymały wzmocnioną strukturę płatowca, dzięki czemu resurs wynosi 10 tys. godzin lotu. Dodatkowo zmiany objęły: nowe wyposażenie kabiny pilotów, w której zabudowano pojedynczy wielkoformatowy dotykowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny, dostosowanie do montażu konforemnych zbiorników paliwa, nowe komputery misji i środki łączności. Zastosowano także nowe rozwiązania ograniczające skuteczną powierzchnię odbicia radiolokacyjnego samolotów.