USCGC Kimball (WMSL-756) i USCGC Midgett (WMSL-757) zbudowała stocznia Huntington Ingalls Industries w Pascagoula. Pierwszy z nich zwodowano 17 grudnia 2016 r., a drugi 22 listopada 2017 r.
To czwarta para okrętów typu Legend zbudowanych na zamówienie US Coast Guard i jednocześnie pierwsza, których portem macierzystym będzie Honolulu.
Obecnie w stocznia pracuje przy dziewiątej jednostce (USCGC Stone), a także zamówiono dwie kolejne – wszystkie zastępują kutry typu Hamilton.
USCGC Kimball dostarczono pod koniec 2018 r. i wówczas przebazowany na Hawaje, jednak przed uroczystym wprowadzeniem do służby (co zaplanowano na 19 stycznia) doszło do wstrzymania przygotowań do tego przez administrację federalną. Ostatecznie uroczystość odbyła się wspólnie z młodszym bratem, który został przekazany USCG 30 kwietnia 2019 r. W czasie rejsu do Honolulu jednostka odniosła także pierwsze sukcesy – asystowała w akcji odholowania do portu żaglówki, na której pokładzie zasłabł 70-letni właściciel, w dniach 25 i 31 lipca załoga przechwyciła dwie łodzie transportujące łącznie około 3 ton kokainy o czarnorynkowej wartości około 90 mln dolarów.
Kutry typu Legend mają wyporność 4500 ton, długość 127 metrów i szerokość 16 metrów. Układ napędowy CODAG pozwala im na osiągnięcie prędkości do 28 węzłów. Autonomiczność pozwala na realizację patroli trwających do 90 dni. Czas rejsu może jednak zostać wydłużony poprzez uzupełnianie zapasów na morzu. Stacjonujące w Kalifornii USCGC Bertholf i USCGC Stratton tego samego typu operowały w bieżącym roku we wschodniej części Oceanu Spokojnego, pomagając w kontroli statków płynących z i do Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, a także przepływających w pobliżu Tajwanu.