Aktualizacja: 01.07.2025 01:12 Publikacja: 08.12.2022 10:05
V-280 Valor.
Foto: Bell
W programie FLRAA Bell Textron oferował samolot transportowy pionowego startu i lądowania, który bazuje koncepcyjnie na m.in. produkowanym i eksploatowanym w amerykańskich siłach zbrojnych V-22 Osprey. W pokonanym polu znalazła się oferta konsorcjum Lockheed Martin/Boeing, która promowała śmigłowiec SB-1 Defiant. W przypadku tej konstrukcji zastosowano układ przeciwbieżnych wirników nośnych oraz śmigło pchające.
W ramach programu FLRAA Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poszukiwał konstrukcji, która ma stanowić istotną rewolucję na polu walki przyszłości. Maszyna ma mieć możliwość zabrania do 12 osób, lecieć z prędkością przelotową około 500 km/h, a także mieć duży zasięg operacyjny (bez tankowania). Wszystkie powyższe atuty mają być wykorzystywane do szybkiego przemieszczania personelu bądź ładunków na duże odległości – jednym z głównych miejsc, gdzie powyższe parametry mają być w pełni wykorzystywane ma być obszar Oceanu Spokojnego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
Pierwsze wyprodukowane dla Polski przez Korea Aerospace Industries samoloty FA 50 mają już na skrzydłach biało c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas