W programie FLRAA Bell Textron oferował samolot transportowy pionowego startu i lądowania, który bazuje koncepcyjnie na m.in. produkowanym i eksploatowanym w amerykańskich siłach zbrojnych V-22 Osprey. W pokonanym polu znalazła się oferta konsorcjum Lockheed Martin/Boeing, która promowała śmigłowiec SB-1 Defiant. W przypadku tej konstrukcji zastosowano układ przeciwbieżnych wirników nośnych oraz śmigło pchające.

W ramach programu FLRAA Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poszukiwał konstrukcji, która ma stanowić istotną rewolucję na polu walki przyszłości. Maszyna ma mieć możliwość zabrania do 12 osób, lecieć z prędkością przelotową około 500 km/h, a także mieć duży zasięg operacyjny (bez tankowania). Wszystkie powyższe atuty mają być wykorzystywane do szybkiego przemieszczania personelu bądź ładunków na duże odległości – jednym z głównych miejsc, gdzie powyższe parametry mają być w pełni wykorzystywane ma być obszar Oceanu Spokojnego.

Demonstrator SB-1 Defiant

Demonstrator SB-1 Defiant

materiały prasowe

Podobnie jak w przypadku innych nowych programów lotniczych, FLRAA budzi zainteresowanie potencjalnych partnerów zagranicznych. Wśród nich można wymienić m.in. Norwegię, Włochy czy Wielką Brytanię. Wczesne dołączenie może zaowocować sporymi korzyściami dla przemysłów lotniczych tych państw.

Dostawy seryjnych V-280 Valor mają rozpocząć się około 2030 roku. Powyższy harmonogram może być jeszcze zmieniony, gdyż brak informacji o ewentualnym odwołaniu przegranej oferty do GAO. Poza zastąpieniem UH-60 Black Hawk nie można wykluczyć, że V-280 Valor może stać się także bazą dla nowego statku powietrznego przeznaczonego dla Korpusu Piechoty Morskiej (następca UH-1Y Venom) oraz US Navy (MH-60R/S Seahawk).