W programie FLRAA Bell Textron oferował samolot transportowy pionowego startu i lądowania, który bazuje koncepcyjnie na m.in. produkowanym i eksploatowanym w amerykańskich siłach zbrojnych V-22 Osprey. W pokonanym polu znalazła się oferta konsorcjum Lockheed Martin/Boeing, która promowała śmigłowiec SB-1 Defiant. W przypadku tej konstrukcji zastosowano układ przeciwbieżnych wirników nośnych oraz śmigło pchające.
W ramach programu FLRAA Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poszukiwał konstrukcji, która ma stanowić istotną rewolucję na polu walki przyszłości. Maszyna ma mieć możliwość zabrania do 12 osób, lecieć z prędkością przelotową około 500 km/h, a także mieć duży zasięg operacyjny (bez tankowania). Wszystkie powyższe atuty mają być wykorzystywane do szybkiego przemieszczania personelu bądź ładunków na duże odległości – jednym z głównych miejsc, gdzie powyższe parametry mają być w pełni wykorzystywane ma być obszar Oceanu Spokojnego.