#Dzień 6 i zapowiedź #DNIA 7 – w stronę maja, w stronę słońca

1 maja za nami, a więc 17. edycja Mastercard OFF CAMERA wchodzi w najgorętszy okres pod względem seansów. Szósty dzień festiwalu upłynął pod znakiem filmów konkursowych, rozmów z twórcami i… upału.

Publikacja: 02.05.2024 09:00

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym Mastercard OFF CAMERA

Festiwalowe Hity reprezentowały dziś arabski „Bogu dzięki, chłopiec” (reż. Amjad Al-Rasheed), bułgarskie „Blaga’s Lessons” (reż. Stephan Komandarev) oraz francuskie „Red Island” (reż. Robin Campillo). W sekcji Amerykańscy niezależni mogliśmy obejrzeć horror „Booger” (reż. Mary Dauterman) oraz dramaty „Year of the Fox” (reż. Megan Griffiths) i „Ex-Husbands” (reż. Noah Pritzker). Z pozostałych sekcji tematycznych na ekranach naszych kin można było zobaczyć „Unsinkable” (reż. Christian Andersen) z sekcji W słusznej sprawie, „Rosalie” (reż. Stéphanie Di Giusto) z sekcji Czarne owce­, „Heroic” (reż. David Zonana) z sekcji Na granicy i „Homecoming” (reż. Catherine Corsini) z sekcji Girl Power!.

w Kinie przy Galerii Krakowskiej widzowie mogli zobaczyć włoską „La Chimerę” (reż. Alice Rohrwacher), w Kinie na Placu Szczepańskim skandynawskiego „Najgorszego człowieka na świecie” (reż. Joachim Trier), a w Kinie w Ogrodzie Botanicznym hiszpańskie „20 000 gatunków pszczół” (reż. Estibaliz Urresola Solaguren).

W Konkursie Polskich Filmów Fabularnych wyświetlany był „Znachor” (reż. Michał Gazda), zimnowojenny „Doppelgänger. Sobowtór” (reż. Jan Holoubek), postpunkowy dramat „Imago” (reż. Olga Chajdas) oraz „Lęk” (reż. Sławomir Fabicki) ilustrujący podróż sióstr do Szwajcarii w celu popełnienia przez starszą wspomaganego samobójstwa.

Odgrywające główne role w „Lęku” Magdalena Cielecka oraz Marta Nieradkiewicz rozmawiały o nim z Maksem Behrem w kolejnym spotkaniu spod znaku OFF NA MAKSA.

– Żeby przygotować się do filmu – oglądałam reportaże oraz filmy o eutanazji czy wspomaganym samobójstwie, nie tyle, żeby zrozumieć dokładnie samą procedurę, ale bardziej motywacje bohaterki, która podejmuje tak nieodwołalną decyzję, jak silny musi być jej ból – mówiła Magdalena Cielecka.

– Doskonale rozumiałyśmy, o kim jest dana scena i kto w niej prowadzi. Doszłyśmy wręcz do sytuacji, kiedy jak gdyby jeden tryb zachodził na drugie i go uruchamiał. Dużo z siebie aktorsko czerpałyśmy – mówiła o współpracy Marta Nieradkiewicz. Pytana, czym się kierowała kreując Łucję, mówiła:

– Wiedziałyśmy, że scenariusz jest napięty, więc trzymałyśmy puls, by nie stał się on przez naszą grę pretensjonalny lub nie do zniesienia dla widza.

W ramach Konkursu Głównego „Wytyczanie Drogi” widzowie mieli szansę zobaczyć filmy o dorastaniu w cieniu wojny serbsko-natowskiej - „78 Days” (reż. Emilija Gašić), o kontrastach społecznych w Hiszpanii - „The Quiet Maid” (reż. Miguel Faus) oraz siostrzeństwie pod nieobecność matki - „Paradise is Burning” (reż. Mika Gustafson). Po pokazach „The Quiet Maid” oraz „Paradise is Burning” miały miejsce sesje Q&A z twórcami filmu: Miguelem Fausem oraz Biancą Delbravo.

– Krzyczałam do koleżanki przez telefon, a Alexander Öhrstrand, scenarzysta filmu, przechodził akurat obok. Spodobał mu się mój głos i charakter, więc poprosił mnie o kontakt, ale okazało się, że pomylił cyfrę w moim numerze i nie mógł się dodzwonić. Ostatecznie skontaktowaliśmy się znów po roku, kiedy oboje byliśmy na mieście i znów rozpoznał mój głos – opowiadała o okolicznościach angażu do „Paradise is Burning” Bianca Delbravo, która odgrywała postać Laury i przyleciała ze Szwecji porozmawiać z widzami osobiście.

A co nas czeka 2 maja?

11:00 spotkanie z ceramiką w Miasteczku Filmowym przy Galerii Krakowskiej - warsztaty dla dzieci prowadzone przez pracownię ceramiczną Biały Królik.

12.00 w auli ASP pokaz filmu „Empty Nets” (reż. Behrooz Karamizade) z sesją Q&A z twórcą filmu, Behroozem Karamizade, po seansie – film o nieszczęśliwie zakochanych Irańczykach niemogących pobrać się przez różnice majątkowe.

15.30 w Sali Niebieskiej Kina pod Baranami pokaz filmu – „Mother, Couch!” (reż. Niclas Larsson) z Ewanem McGregorem i Rhysem Ifansem o dwójce synów, których matka postanawia nigdy już nie wstawać z kanapy.

16.00 – W ramach spotkań OFF NA MAKSA w Miasteczku Filmowym przy Galerii Krakowskiej Maks Behr porozmawia z Pauliną Walendziak i Jędrzejem Bigosińskim występującymi w wyświetlanym w ramach Konkursu Polskich Filmów Fabularnych filmie „Grzyby” (reż. Paweł Borowski).

16.45 – W ramach spotkań OFF NA MAKSA w Miasteczku Filmowym przy Galerii Krakowskiej Maks Behr porozmawia z Kamilą Urzędowską, czyli Jagną z animowanych „Chłopów”, a także w serialu “Kiedy ślub?”, któremu poświęcony był jeden z paneli tegorocznego Storytellers.

17.30 w Sali Czerwonej Kina pod Baranami pokaz filmu „Horror Story” (reż. Adrian Apanel) z sesją Q&A z twórcami filmu po seansie – Adrian Apanel, Jakub Zając, Konrad Eleryk, Jerzy Kapuściński. “Horror Story”, biorący udział w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych, opowiada o turbulentnym wejściu w dorosłość polskich 30-latków

18.00 w Kinie Agrafka pokaz filmu „Chcesz pokoju, szykuj się do wojny” (reż. Agnieszka Elbanowska) – komediodramat o wrażliwym chłopaku dołączającym do paramilitarnej organizacji, w roli głównej Michał Sikorski.

18.00 w auli ASP pokaz filmu „She Came at Night” (reż. Jan Vejnar, Tomáš Pavliček) z sesją Q&A z twórcami filmu po seansie – gośćmi będą: Jan vejnar, Tomas Pavlicek. “She Came at Night” to gorzka czeska komedia o pojawieniu się zaborczej teściowej i niemożności zerwania toksycznej relacji z matką, biorąca udział w Konkursie Głównym „Wytyczanie Drogi”.

18.00 w Sali Niebieskiej Kina pod Baranami pokaz filmu „The Successor” (reż. Xavier Legrand) – film o paryskim projektancie mody powracającym do francuskojęzycznej Kanady na pogrzeb ojca.

20.00 w kinie Agrafka pokaz filmu „El Paraiso” (reż. Enrico Maria Artale) – włoski film o handlarzu narkotykami, który w wolnym czasie lubi tańczyć tańce latynoamerykańskie z matką.

20.30 w auli ASP pokaz filmu „Power Alley” (reż. Lillah Halla) z sesją Q&A po seansie z Lillah Hallą – reżyserką filmu. To historia o młodej koszykarce postawionej przed wyborem między aborcją oraz karierą akademicką i sportową a macierzyństwem. Film bierze udział w Konkursie Głównym „Wytyczanie Drogi”.

20.30 w Sali Czerwonej Kina pod Baranami pokaz filmu „Grzyby” (reż. Paweł Borowski) z sesją Q&A z twórcami filmu po seansie – gośćmi będą: Paweł Borowski, Anna Maria Łopat, Paulina Walendziak, Jędrzej Bigoński, Maria Maj. “Grzyby” to niepokojący thriller biorący udział w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych.

20.30 „Reality” na Placu Szczepańskim (reż. Tina Satter) – film o byłej pracownicy FBI, która oskarżona została o wynoszenie materiałów poufnych, w roli głównej Sydney Sweeney z „Euforii”.

20.45 „Poprzednie życie” (reż. Celine Song) w Kinie w Ogrodzie Botanicznym – amerykańsko-koreański film o nieudanej miłości i wspaniałej przyjaźni.

22:00 House Music Night x Mastercard OFF CAMERA. W Klubie Spotkań Poczta Główna zagra DJ Woja. Wstęp darmowy!

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym Mastercard OFF CAMERA

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym Mastercard OFF CAMERA

Festiwalowe Hity reprezentowały dziś arabski „Bogu dzięki, chłopiec” (reż. Amjad Al-Rasheed), bułgarskie „Blaga’s Lessons” (reż. Stephan Komandarev) oraz francuskie „Red Island” (reż. Robin Campillo). W sekcji Amerykańscy niezależni mogliśmy obejrzeć horror „Booger” (reż. Mary Dauterman) oraz dramaty „Year of the Fox” (reż. Megan Griffiths) i „Ex-Husbands” (reż. Noah Pritzker). Z pozostałych sekcji tematycznych na ekranach naszych kin można było zobaczyć „Unsinkable” (reż. Christian Andersen) z sekcji W słusznej sprawie, „Rosalie” (reż. Stéphanie Di Giusto) z sekcji Czarne owce­, „Heroic” (reż. David Zonana) z sekcji Na granicy i „Homecoming” (reż. Catherine Corsini) z sekcji Girl Power!.

Pozostało 90% artykułu
Film
Premiera w Cannes superprodukcji „Furiosa: Saga Mad Max”
Film
Cannes: Polska koprodukcja rywalizuje z filmami Coppoli, Lanthimosa i Sorrentino
Film
Festiwal w Cannes z cieniem #metoo. Mają paść poważne oskarżenia wobec gigantów
Film
Piotr Adamczyk gra mafioso. Kiedy odmawiał grania playboyów, uratowała go Ameryka
Film
Cannes 2024: Coppola, Lanthimos i „Furioza. Saga Mad Max” powalczą o Złotą Palmę