Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe

Esprit to kolejna znana marka z dużymi problemami finansowymi. Na likwidowanie stacjonarnych placówek decydują się nawet giganci pokroju Zary czy H&M. Ekspansja chińskich platform, jak Shein, jeszcze to nakręci.

Biedronka na podium, Lidl za Dino, a ceny rosną. Nowy koszyk cenowy

Koszyk Zakupowy ASM Sales Force pokazuje, że ceny wciąż rosną, choć nieco hamują, a najtańsza znów jest Auchan. Zaskakiwać może niska pozycja Lidla. Biedronka jest jednak tańsza.

Katastrofalna decyzja dla eksportu. Odwołany przetarg na terminal zbożowy w Gdańsku

To już kolejne odwołanie przetargu na terminal zbożowy. Najpierw unieważniono przetarg na terminal w Gdyni, teraz zarząd portu w Gdańsku unieważnił przetarg na głębokowodny agroterminal.

Kolejna znana marka modowa ma poważne kłopoty

Popularna także w Polsce firma odzieżowa Esprit ogłosiła upadłość swoich europejskich spółek. Już w lutym sygnalizowała ogromne straty tego sektora działalności

Korupcja zatrzymała polsko-ukraińskie negocjacje rolne. Warszawa czeka

Korupcyjny skandal w resorcie rolnictwa w Kijowie wstrzymał negocjacje krajów dotyczące importu surowców rolnych.

Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe

Ogromna presja na cięcie cen i ciągłe licytowanie, oferta którego sklepu jest aktualnie najtańsza, to wyzwanie dla całego rynku. I nikt nie powinien być wobec niego obojętny.

"Podejmiemy niezbędne kroki". Chiny reagują na cła nakładane przez USA

Chinom nie spodobały się nakładane przez USA cła na chińskie produkty. Podejmowana przez administrację Bidena obrona amerykańskich producentów wywołała mocną reakcję Pekinu.

Shein w ogniu krytyki. Zatrudnieni w fabrykach wciąż pracują 75 godzin tygodniowo

Chiński gigant odzieżowy Shein obiecywał poprawę warunków pracy w zakładach jego dostawców. Na obietnicach się jednak skończyło. Osoby zatrudnione w fabrykach produkujących tanią odzież w dalszym ciągu pracują znacznie powyżej normy za minimalne pieniądze.

Wojna Lidla i Biedronki zahamowała wzrost cen. VAT klientom nie straszny

Mimo powrotu od kwietnia 5-proc. VAT na żywność, ubiegły miesiąc zakończył się ze wzrostem cen tylko o 0,3 pkt proc. powyżej odczytu z marca. To bezpośredni efekt wojny Lidla i Biedronki, ale podwyżki zostały tylko odroczone.

Pożar Marywilskiej 44: znika ważny punkt zaopatrzenia sklepów

Nawet połowa z blisko 1,4 tys. punktów w hali handlowej Marywilska 44 w Warszawie mogła poza sprzedażą detaliczną być miejscem zaopatrzenia firm handlowych, nie tylko z Polski.

Pożar Marywilskiej 44. Brak hali handlowej odczuje nie tylko Warszawa

1,4 tys. sklepów głównie z odzieżą było miejscem zaopatrzenia nie tylko dla klientów indywidualnych ale również dla mniejszych biznesów z całego kraju ale i z Ukrainy.

Joe Biden karze chińskie firmy. To odwet za incydent z zeszłego roku

Administracja Joe Bidena dopisała 37 chińskich podmiotów do listy ograniczeń handlowych. Niektóre z nich za rzekome wspieranie podejrzanego balonu szpiegowskiego, który przeleciał nad Stanami Zjednoczonymi w zeszłym roku.

Ukraińskie płody rolne płyną morzem do odbiorców. Maliny podbiły rynek USA

Od blisko trzech kwartałów funkcjonuje ukraiński korytarz morski. W tym czasie przepłynęło nim ponad 45 mln ton ładunków, z czego 30 mln ton to ukraińskie produkty rolne. Trafiły do 38 krajów.

Piechocki, LPP: Nie pozwę Hindenburg Research za raport o nas w Rosji. Na razie

O kuluarach sprzedaży biznesu w Rosji, odbudowywaniu wizerunku po raporcie Hindenburg Research, postulatach wobec państwa i planach rozwoju spółki mówi Marek Piechocki, prezes i założyciel grupy LPP.

Ofiary wojny cenowej. Za szalone promocje ktoś w końcu zapłaci

Pozornie na rywalizacji Lidla i Biedronki rynek zyskuje. W rzeczywistości to ryzykowne dla klientów i kosztowne dla innych sieci. Za szalone promocje ktoś przecież i tak w końcu musi zapłacić.

Znana japońska marka odzieżowa otwiera pierwszy sklep w Polsce

Jeden z największych producentów odzieży na świecie, japońska sieć Uniqlo, otwiera swój pierwszy stały sklep w Polsce. Wcześniej firma uruchomiła w Warszawie tylko tymczasową placówkę typu pop-up.

Producent sprzętu Thermomix zwiększa sprzedaż

Vorwerk, producent sprzętu kuchennego Thermomix, miał w 2023 roku m.in. z jego sprzedaży 3,2 mld euro przychodów. Na tym działalność firmy się nie kończy, dział ze sprzętem sprzątającym urósł rok do roku o 7,1 proc.

Sankcje odcinają rosyjski handel

Banki coraz częściej odmawiają finansowania handlu z państwem Putina, co już zaczęło bić w wielkość wymiany.