Na modernizację jeszcze czeka jednak 108 pozostałych egzemplarzy A-10.
Zakłady remontowe sił powietrznych Ogden Air Logistics Complex, znajdujące się w bazie Hill AFB, w stanie Utah, zakończyły modernizację skrzydeł w ostatnim ze 173 A-10C (s/n 80-0252). Ogółem zakłady wymieniły poszycie w 162 egzemplarzach A-10C. Pozostałe 11 samolotów – z dywizjonu 25th FS – przeszło ten proces w południowokoreańskiej bazie Osan AF.
Czytaj także: Nowy śmigłowiec ratownictwa bojowego dla US Air Force
Siły powietrzne posiadają 281 egzemplarzy samolotów szturmowych A-10C Thunderbolt II. W czerwcu 2007 r. rozpoczął się program EWA (Enhanced Wing Assembly), którego celem była wymiana we flocie A-10 poszycia starych skrzydeł na nowe. Produkcję zestawów modernizacyjnych zlecono firmie Boeing. Koordynacją programu i instalacjami miały zająć się zakłady remontowe sił powietrznych Ogden w bazie Hill AFB. Koszt całego programu miał wynieść 1,1 mld dol. Oryginalnie montowane w samolotach A-10 skrzydła posiadają cienkie poszycie, które okazało się najszybciej zużywającym się elementem płatowca.
Nowe skrzydła A-10 Thunderbolt II
W skład zestawu modernizacyjnego wchodziło poszycie skrzydeł, profile, mocowania oraz wewnątrz-skrzydłowe prowadnice sterów i nowe okablowanie. Zestaw nie obejmował pylonów podskrzydłowych oraz komór podwozia głównego. Cena pojedynczego zestawu wynosiła ok. 10 mln dol.