Początek budowy okrętu patrolowego USCGC Chase

W stoczni Eastern Shipbuilding Group odbyła się uroczystość rozpoczęcia budowy, palenia blach, kutra Straży Wybrzeża Stanów Zjednoczonych USCGC Chase (WHEC 718).

Publikacja: 04.05.2020 15:19

Wizja pełnomorskiego patrolowca Straży Wybrzeża typu Heritage. Rys./Eastern Shipbuilding Group.

Wizja pełnomorskiego patrolowca Straży Wybrzeża typu Heritage. Rys./Eastern Shipbuilding Group.

Foto: Wizja pełnomorskiego patrolowca Straży Wybrzeża typu Heritage. Rys./Eastern Shipbuilding Group.

Będzie to druga jednostka typu Heritage budowana dla US Coast Guard.

Okręt formalnie zamówiono 6 kwietnia, jednak pierwsze środki, przeznaczone choćby na zakup komponentów u poddostawców, uruchomiono już wcześniej. Według harmonogramu budowa sekcji kadłubowych ma umożliwić uroczyste położenie stępki w 2021 r., a dostarczenie kutra zaplanowano w 2023 r. Pełnomorskie patrolowce typu Heritage mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki typów Famous i Reliance, z tego też względu zapotrzebowanie wynosi przynajmniej 25 okrętów.

Czytaj także: Ulepszanie HC-130J US Coast Guard

Stocznię Eastern Shipbuilding Group wybrano do realizacji pierwszej fazy programu. Umowa z września 2016 r. objęła wykonanie projektu nowego okrętu, a także budowę pierwszych jednostek serii. Obecnie administracja federalna uruchomiła pełne finansowanie dwóch okrętów, a także fundusze na zakupy komponentów przeznaczonych do budowy trzeciego. Prace przy prototypowym USCGC Argus (WMSM 915) rozpoczęły się w styczniu 2019 r., a uroczyste położenie stępki jest przewidziane na najbliższe tygodnie. Według harmonogramu ma zostać przekazany US Coast Guard w 2022 r.

Pomimo historycznej klasyfikacji jako kuter, jednostki patrolowe typu Heritage będą miały wyporność fregat ‒ ok. 4500 ton. Według projektu kadłub będzie mieć 110 m długości i 16 m. szerokości. Wysokoprężny napęd pozwoli na osiągnięcie prędkości maksymalnej ok. 24 węzłów, a zapas paliwa ma pozwolić na przepłynięcie do 10 000 mil morskich. Autonomiczność określono na 60 dni.

Czytaj także: Para nowych jednostek pływających dla US Coast Guard

Podobnie jak większe kutry typu Legend, także typ Heritage otrzyma zestaw uzbrojenia obejmujący 57 mm automatyczną armatę Mk 110, bezzałogowe stanowisko ogniowe z 25 mm armatą Mk 38 i do sześciu podstaw 12,7 mm wkm M2. Na rufie przewidziano hangar i lądowisko wielozadaniowego śmigłowca pokładowego Airbus MH-65 Dolphin lub Lockheed Martin/Sikorsky MH-60R Seahawk.

""

Wizja pełnomorskiego patrolowca Straży Wybrzeża typu Heritage. Rys./Eastern Shipbuilding Group.

radar.rp.pl

Będzie to druga jednostka typu Heritage budowana dla US Coast Guard.

Okręt formalnie zamówiono 6 kwietnia, jednak pierwsze środki, przeznaczone choćby na zakup komponentów u poddostawców, uruchomiono już wcześniej. Według harmonogramu budowa sekcji kadłubowych ma umożliwić uroczyste położenie stępki w 2021 r., a dostarczenie kutra zaplanowano w 2023 r. Pełnomorskie patrolowce typu Heritage mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki typów Famous i Reliance, z tego też względu zapotrzebowanie wynosi przynajmniej 25 okrętów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego