Porozumienia dotyczą napraw głównych i modyfikacji silników lotniczych. Umowy mają łączną wartość 69 mln zł netto.

W obu przypadkach zastosowano procedurę negocjacji z wybranym oferentem, o czym poinformowano 17 stycznia br. Jest to związane z faktem, że jedynie zakłady z Rzeszowa dysponują dokumentacją techniczno-remontową silników: PZL-10W, PZL-10S i TWD-10B, a także dokumentacją pozwalającą na dostosowanie jednostek napędowych PZL-10W do wersji wyposażonej w elektroniczny system sterowania FADEC.

Czytaj także: Repolonizacja w lotnictwie. PGZ przejmuje zakład Pratt&Whitney

Przedmiotem umów są naprawy wymienionych wyżej typów silników, a także modernizacja PZL-10W do wersji PZL-10W FADEC. Napędzają one samoloty rodziny M28 Bryza różnych odmian (TWD-10B/PZL-10S), a także śmigłowce W-3 Sokół/Anakonda (PZL-10W/PZL-10W FADEC).