Remontowa Shipbuilding ukarana za opóźnienie

Inspektorat Uzbrojenia poinformował, że na stocznię Remontowa Shipbuilding z Gdańska nałożono karę finansową za nieterminowe dostawy holowników typu B860.

Publikacja: 24.02.2021 12:41

Stocznia Remontowa Shipbuilding z Gdańska została ukarana przez Inspektorat Uzbrojenia karą finansow

Stocznia Remontowa Shipbuilding z Gdańska została ukarana przez Inspektorat Uzbrojenia karą finansową za nieterminową dostawę pierwszych czterech holowników typu B860 do Marynarki Wojennej. Fot./Łukasz Pacholski.

Foto: Stocznia Remontowa Shipbuilding z Gdańska została ukarana przez Inspektorat Uzbrojenia karą finansową za nieterminową dostawę pierwszych czterech holowników typu B860 do Marynarki Wojennej. Fot./Łukasz Pacholski.

Nota obciążeniowa dotyczy pierwszych czterech, już dostarczonych, jednostek. Jej wartość określono zgodnie z warunkami zapisanymi w umowie podpisanej 19 czerwca 2017 r. Na jej mocy wszystkich sześć holowników miało trafić do Marynarki Wojennej w latach 2019-2020. Kontrakt miał wartość 283,5 mln złotych brutto. Ostatecznie pierwszy z nich, H-11 Bolko, odebrano dopiero 10 stycznia 2020 r. W kolejnych miesiącach stoczni udało się dostarczyć także: H-1 Gniewko (marzec ub.r.), H-2 Mieszko (lipiec) i H-12 Semko (listopad).

Czytaj także: Marynarka Wojenna odebrała pierwszy nowy holownik

W bieżącym roku zaplanowano przejęcie dwóch ostatnich ‒ H-3 Leszko (rozpoczął próby morskie pod koniec stycznia) i H-13 Przemko.

Inspektorat Uzbrojenia nie poinformował o wartości noty obciążeniowej. Wszystko zależy do zapisów kontraktowych i ewentualnych negocjacji pomiędzy stronami odnośnie rozwiązania problemu. Nie można wykluczyć, że problemy z realizacją umowy były także powodem zmian z zarządzie Remontowa Shipbuilding na początku bieżącego roku.

Czytaj także: Chrzest holownika Leszko

Obecnie, obok holowników typu B860, stocznia z Gdańska realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran II dla Marynarki Wojennej. Także w tym przypadku odnotowano już przesunięcie terminów zapisanych w kontrakcie z grudnia 2017 r. Bazowa umowa była w ostatnich miesiącach aneksowana i zamawiający zgodził się na zmianę terminu ukończenia budowy okrętów.

Nota obciążeniowa dotyczy pierwszych czterech, już dostarczonych, jednostek. Jej wartość określono zgodnie z warunkami zapisanymi w umowie podpisanej 19 czerwca 2017 r. Na jej mocy wszystkich sześć holowników miało trafić do Marynarki Wojennej w latach 2019-2020. Kontrakt miał wartość 283,5 mln złotych brutto. Ostatecznie pierwszy z nich, H-11 Bolko, odebrano dopiero 10 stycznia 2020 r. W kolejnych miesiącach stoczni udało się dostarczyć także: H-1 Gniewko (marzec ub.r.), H-2 Mieszko (lipiec) i H-12 Semko (listopad).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego