Skorygowaną procedurę dialogu technicznego, dopuszczająca także pojazdy na podwoziach kołowych, uruchomiono na początku grudniu ubiegłego roku. Ostatecznie do Inspektoratu Uzbrojenia wpłynęło pięć zgłoszeń. Nadesłali je:

  • Lockheed Martin,
  • Rheinmetall Defence Polska,
  • MBDA UK,
  • AMZ Kutno,
  • Polska Grupa Zbrojeniowa (reprezentująca firmy Rosomak, OBRUM, Hutę Stalowa Wola S.A., Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne, Wojskowe Zakłady Uzbrojenia i Jelcz).

Spośród nich wybrane zostaną te, które otrzymają dokumentację stanowiącą podstawę do dialogu technicznego.

Czytaj także: Analiza Radaru: Wojsko Polskie czeka na nowe rakietowe niszczyciele czołgów

Nowe niszczyciele czołgów mają zastąpić obecnie eksploatowany system 9P133 na BRDM-2. Pojazdy wykorzystują przestarzałe przeciwpancerne pociski kierowane 9M14M/P Maliutka. Służą one przede wszystkim w 14. Pułku Przeciwpancernym w Suwałkach.